poniedziałek, 7 grudnia 2015

Sernik kajmakowy

Nazwałabym go sernikiem z przypadku gdyby nie to, że nazwa ta mogłaby być myląca dla czytelnika. Kilka dni temu otrzymałam zamówienie na dwa ciasta i z rozpędu popełniłam trzy.
Sernik kajmakowy to kolejny najprostszy sernik na świecie i bądźmy szczerzy...kto nie lubi kajmaku? Ja uwielbiam!
Do swojego przepisu użyłam kakaowego kajmaku, ponieważ przez przypadek taki zakupiłam i nie nadawał się do wykorzystania w przepisie do którego był przeznaczony.






Składniki:

200 g herbatników
100 g masła
1/2 łyżeczki cynamonu
1 kg serka twarogowego
opakowanie budyniu śmietankowego
5 jajek
100 g cukru
puszka kajmaku
200 ml śmietany kremówki

Przygotowanie:
Masło rozpuścić w garnuszku i odstawić do ostygnięcia. Herbatniki rozdrobnić w malakserze i umieścić w miseczce, wymieszać z cynamonem. Dolać masło i wymieszać. Ciastka powinny mieć konsystencję mokrego piasku.
Tortownicę wysmarować masłem. Na spód wyłożyć pokruszone ciastka i docisnąć np. łyżką tworząc spód sernika.
W misie miksera umieścić ser oraz kajmak. Wymieszać a następnie kolejno dodawać jajka jedno po drugim czekając aż poprzednie wmiesza się w masę. Dodać budyń i cukier. Masę wylać na spód.
Sernik piec w temperaturze 170 stopni przez ok. 50 min.
Ciasto studzić w piekarniku.
Śmietanę kremówkę ubić na sztywno dodając cukier puder dla smaku. Wyłożyć na ostudzony sernik.






Do dekoracji użyłam kawy rozpuszczalnej( którą rozprowadziłam przesiewając przez sitko) oraz wiśni z likieru domowej roboty. Zostało mi też trochę kajmaku z innego ciasta dlatego pojawiły się również rysowane nim wzory.
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz