niedziela, 3 maja 2015

Czekoladowe ciasto z wiśniówką

Strasznie mocne, przynajmniej jak dla mnie.
Moja mama uwielbia wszelkiego rodzaju czekoladki, cukierki i ciasta z alkoholem, więc od kilku tygodni męczy mnie o jakieś "mocniejsze" ciasto.
Tak powstało mocno czekoladowe, mokre, i pachnące ciasto bardzo podobne do Mississppi Mud Cake.



Składniki:

150g gorzkiej czekolady
200g masła
100g cukru
120g brązowego cukru
200ml wiśniówki
70g kakao
250g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 jajka
szczypta soli


Masło rozpuścić w garnuszku. Dodać posiekaną czekoladę,przesiane kakao, likier i cukier. Mieszać podgrzewając do uzyskania jednolitej masy. Odstawić do lekkiego ostygnięcia.
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, sodą i solą do osobnej miseczki.
Jajka rozkłócić ze sobą za pomocą trzepaczki. Do połączonych jajek dodać ciepłą masę czekoladową i wymieszać. Stopniowo dodawać mąkę mieszając, aby nie powstały grudki.

Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, masę przelać na blachę.
Piec w temperaturze 160 stopni przez ok 45 min. Nie dłużej, żeby nie przesuszyć ciasta. Ma być mokre i zakalcowate.

Dla wzmocnienia smaku wiśniówki proponuję przygotować wiśniówkowy ganache ;)

Składniki:
50 ml śmietany kremówki
100g drobno posiekanej czekolady
50-70 ml wiśniówki
łyżeczka masła w temperaturze pokojowej

Kremówkę i wiśniówkę podgrzać w garnuszku do wrzenia. Zestawić z palnika, dodać posiekaną czekoladę i odczekać ok minuty. Wymieszać składniki do połączenia po czym wmieszać masło. Poczekać aż ganache nieco zgestnieje i polać nim ciasto.

Ja poszłam jeszcze o krok dalej i w kąpieli wodnej podgrzałam trochę likieru kokosowego po czym roztopiłam w nim białej czekolady. Potem na ganache zrobiłam jeszcze "mazaki" z tej białej czekolady.

Oczywiście zapraszam do komentowania, dzielenia się ze znajomymi i wszelkiego odezwu.
Smacznego ;)

1 komentarz:

  1. Jeszcze nigdy wiśniówka tak przyjemnie nie łechtała mojego podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń