wtorek, 12 maja 2015

Ciasto marchewkowe

Sama nie wiem, co skłoniło mnie do upieczenia akurat tego ciasta. Może to, że składniki obiecały mi przyjemnie wilgotny deser i ciekawy smak.
Czasami muszę zwalczać w sobie chęć do wydziwiania ;)
Przepis z bloga Moje Wypieki, który dostosowałam do swoich potrzeb (zresztą jak zawsze)




Składniki:
szklanka mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 i 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/3 łyżeczki zmielonych goździków
1/3 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
1 łyżeczka cynamonu
1/3 łyżeczki soli
2 jajka
1/2 szklanki oleju rzepakowego
80 g orzechów włoskich
pół szklanki drobno pokrojonego ananasa z puszki
szklanka startej marchewki

W misce połączyć ze sobą cukier, mąkę,sodę, proszek do pieczenia, sól i przyprawy.
W drugiej misce roztrzepać jajka z olejem.
Połączyć zawartość obu misek. Do powstałej masy dodać marchewkę startą na średnich oczkach, pokrojonego ananasa i grubo pokrojone orzechy.

Formę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto. Piec w temperaturze 180 stopni przez 40-45 min. Wystudzić.

Do przełożenia i posmarowania ciasta wykonujemy krem z serka.
Ja użyłam śmietankowego serka kanapkowego który jest trochę słony, dzięki czemu krem zyskuje ciekawszy smak.
Składniki:
300 g serka typu philadelphia
100 g masła
3/4 szklanki cukru pudru
łyżeczka syropu waniliowego

Masło utrzeć z cukrem. Dodać serek w trzech turach.

Przeciąć ciasto na pół. Połową kremu przełożyć ciasto, drugą połową pokryć wierzch. Ja do dekoracji użyłam marchewki, z której zrobiłam rulony a całość oprószyłam cynamonem,

Ciasto jest mokre i korzenne. Świetnie się prezentuje i nawet smakuje osobom, które nie są amatorami ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz