wtorek, 24 listopada 2015

Tradycyjny sernik

Już wielokrotnie wspominałam o serniku mojej mamy, który nie ma sobie równych. Przez dłuższy czas obchodziłam serowe ciasta szerokim łukiem, ponieważ zdecydowanie nie odpowiadało mi mielenie ów wypieków w buzi i uczucie zapchania.
Do momentu kiedy moja mama zaczęła piec serniki wg. poniższej receptury.
Zapewniam was, że po spróbowaniu tego ciasta zmienicie swój światopogląd.
Ten sernik jest miękki, puszysty, wilgotny i najzwyczajniej w świecie rozpływający się w ustach.
I do tego szybki i prosty w przygotowaniu! No to podwijamy rękawy i do roboty!




Składniki:

8 jajek (osobno białka i żółtka)
1,3 kg sera (dwukrotnie zmielonego)
1 op. budyniu śmietankowego
1 kostka masła
1 szklanka cukru
1 łyżeczka syropu waniliowego lub kilka kropel aromatu śmietankowego (kto co woli)
150 g herbatników
kakao

Masło rozpuścić i pozostawić do przestygnięcia.
Żółtka zmiksować z cukrem na gładką i puszystą masę. Dodawać turami ser cały czas miksując. Do masy wmiksować budyń oraz roztopione ,przestudzone masło i aromat/ syrop.
W osobnym naczyniu ubić białka na sztywną pianę z odrobiną soli. Pianę wmieszać do masy serowej za pomocą drewnianej łyżki.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć herbatnikami. Na herbatniki przesiać kakao tak aby całkowicie przykryło herbatniki. Wyłożyć masę serową.
Sernik piec w temperaturze 170 stopni przez ok. godzinę.

Dla dekoracji można polać sernik czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam serniki ! :) Ten przepis wygląda dość prosty więc z chęcią spróbuję upiec takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń