czwartek, 2 lipca 2015

Jagodowo!

 Niecała godzina spędzona w lesie zaowocowała durszlakiem jagód. Co zrobić z taką ilością? 
Ja porwałam się z motyką na słońce robiąc dwa rodzaje bułeczek z jagodami. Zeszło mi kilka godzin, głównie dlatego, że trzeba czekać aż ciasto wyrośnie. Kiedy już miałam wszystko w piecu pomyślałam sobie, że chociażby nie wiem jak były smaczne te bułeczki to nie wynagrodzi mi to tego bałaganu i spędzonego w kuchni czasu.
Po spróbowaniu całkowicie zmieniłam zdanie, dlatego śpieszę wam z tymi przepisami!


Dziś przepis na bułeczki jagodowe z twarogiem:

300 ml mleka
60 g masła
2 jajka
100 g cukru
600 g mąki
10g suchych drożdży

Wymieszać ze sobą letnie mleko, masło, rozkłócone jajka i cukier.
W osobnym naczyniu wymieszać mąkę z drożdżami i szczyptą soli. Dolać mleko wymieszane z innymi składnikami i wyrabiać ciasto do uzyskania jednolitej masy. Odstawić do wyrośnięcia. (ok 1,5h)
W między czasie przygotować masę serową:
400g twarogu
2 łyżki masła w temp. pokojowej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wymieszać ze sobą składniki do dokładnego połączenia

Ciasto rozwałkować na duży prostokąt. Przeciąć go na pół i obie połowy posmarować masą serową zostawiając ok. 1 cm. krawędzi. Posypać jagodami. Złożyć połowy na pół wzdłuż, dłuższego boku tak aby powstały dwie "rolady". Pociąć je na plasterki odpowiadające wielkości bułeczek i przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia tak aby bułeczki się "przytulały". Pozostawić do ponownego wyrośnięcia na ok 30 min.
Piec w temp. 200 stopni Celcjusza przez ok. 30 min.
Po wyjęciu z pieca polukrować.
Smacznego :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz