poniedziałek, 27 lipca 2015

Sernik jagodowy

Długo zwlekałam z tym wpisem aż w końcu pomyślałam, że to już ostatni dzwonek by przygotować ten deser.
Przez długi czas nie byłam amatorką serników. Głównie dlatego, że miałam tę "przyjemność" próbować tylko strasznie suchych i zbitych.
Zmieniłam zdanie gdy moja mama zaczęła piec serniki na aż 10 jajkach. Teraz stanowi już stały punkt w świątecznym menu.
Ale jak zrobić pyszny sernik bez wykorzystania aż tylu jaj?
Ten który mam dzisiaj dla was nie jest puszysty za to gęsty i mokry. Powiedziałabym, że coś pomiędzy sernikiem na zimno a takim tradycyjnym pieczonym.
I do tego sezonowy dodatek- jagody!
Jeżeli nie macie jagód możecie spokojnie zastąpić je borówką amerykańską.



Składniki na spód:
500g markiz (czyli ciasteczek typu Oreo)
50g roztopionego masła

Składniki na masę serową:
300g jagód ( ja wymieszałam je z borówkami, w sumie wyszło ok 400g)
1kg dwukrotnie zmielonego twarogu*
1 i 1/4 szklanki cukru
2 łyżeczki syropu waniliowego
1 łyżka soku z cytryny
3 łyżki mąki pszennej
4 jaja

Składniki na polewę:
250 ml kwaśnej śmietany
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka syropu wniliowego

Ciastka zmiksować w blenderze na mokry piasek, przełożyć do miski i wymieszać z masłem. Tortownicę wyłożoną folią lub papierem wyłożyć cienką warstwą masy (spód i boki).

Jagody zmiksować w blenderze, przecisnąć przez sitko. Wszystkie składniki umieścić w misce i zmiksować. Wylać na spód. Włożyć ciasto do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i piec przez 75 min.

Śmietanę wymieszać z cukrem pudrem i syropem i wylać na upieczone ciasto po czym włożyć je do piekarnika jeszcze na 15 min.

Schłodzić sernik w lodówce. Najlepiej podawać schłodzony.

Smacznego!

1 komentarz: